Vraag-het-aan
Gezondheid

Tips om te stoppen met roken

 

Tips om te stoppen met roken

Stoppen met roken doe je niet zomaar even. De één kan dit wel aan, maar de ander blijft hunkeren naar een sigaret en geeft hier dan vervolgens aan toe. Dat is verder niet erg, niet iedereen heeft direct de dicipline om meteen te stoppen.

Probeer niet toe te geven

Het moeilijkste van niet roken is wennen aan de leegte. Klinkt misschien raar, maar wanneer je rookt doe je dit vaak als automatisme en als ritueel. Bijvoorbeeld een paak keer op het werk met collega’s, tijdens het drinken van koffie of wanneer je gestressed bent, tijdens het uitgaan en noem maar op.

Stoppen door middel van de Nooitmeerroken-methode

Wellicht heb je hier wel eens iets over gehoord. De methode werkt als volgt: je wordt begeleidt door opgeleide coaches, zij helpen jou middels sessie van anderhalf tot twee uur. De methode is gebaseerd op de volgende uitgangspunten.

  • Roken is geen verslaving, maar meer een gewoonte. We doen het uit automatise en omdat je dat altijd al zo gedaan hebt.

  • Stoppen met roken is een gevecht tegen jezelf en je zenuwstelsel. Je lichaam snakt naar een sigaret, dit komt door je automatische piloot. Dit is te vergelijken met in de morgen koffie zetten en drinken, de krant lezen enzovoort. Dit maakt het voor de roker enorm lastig om ineens te stoppen met roken.

  • Je krijgt nadat je bent gestopt, een nazorgpakket toegestuurd. Hierin zitten sessies inbegrepen.

Voordat je met dure sessie begint, kun je ook eens proberen om stoppen met roken pillen te gebruiken. Deze zijn zowel zonder recept verkrijgbaar in de drogisterij of online. Maar je kunt ook langs de huisarts gaan voor een recept.

Voor meer informatie bezoek je uiteraard de website!

 

http://www.stoppenmetrokenpillen.nl