Vraag-het-aan
Telefonie

Sim only abonnement vergelijken

Hierbij een aantal vragen die vaak komen kijken bij het afsluiten van een sim only abonnement.

1. Wat is een Sim Only abonnement eigenlijk?
Met een Sim Only abonnement kan je goedkoop bellen naar telefoonnummers binnen Nederland. Bij een Sim Only krijg je extra korting op de abonnementskosten omdat je alleen een simkaart (Sim Only) ontvangt en geen toestel erbij neemt. Dit voordeel kan oplopen tot 90%. Je kan je bestaande toestel gebruiken mits deze simlock vrij is.

2. Zijn er verschillen tussen Sim Only abonnementen?
Ja. Alle providers hebben verschillende Sim Only abonnementen, hierbij zit er verschillen in de abonnementskosten maar ook in de voorwaarden. Bij het ene Sim Only abonnement krijg je naast belminuten ook smsjes, bij het andere Sim Only abonnement krijg je vaste lage minuut prijzen. Ook zijn er Sim Only abonnementen waarbij je beltegoed ontvangt tegen een vast laag bedrag per maand, zolang het beltegoed strekt kan je alle belkosten betalen. Als je beltegoed over hebt blijft dit gewoon behouden tot een later moment.

3. Kan ik mijn nummer behouden als ik overstap naar SIM Only abonnement?
Je kunt in alle gevallen overstappen naar een andere provider bijv. Vodafone naar T-Mobile met behoud van je eigen telefoonnummer. Tijdens het bestelproces word je gevraagd of je ook nummerbehoud wenst, hier kan je dan je huidige telefoonnummer en provider invullen. Na het overzetten van uw huidige telefoonnummer naar de nieuwe provider bel je voordelig verder met het gekozen Sim Only abonnement. Als je een SIM Only abonnement wil hebben bij je huidige provider dan kan je kijken onder de aanbiedingen voor een contractsvernieuwing.

4. Kan ik ook mijn contract vernieuwen naar een Sim Only abonnement?
Als je nu bijvoorbeeld een iPhone 6 plus abonnement (SIM Only of met toestel) hebt bij een provider dan kan je in de meeste gevallen ook je contract vernieuwen tegen een van de scherpe Sim Only abonnementen. Na de vernieuwing van het contract bel je met je huidige gsm-nummer verder zoals je gewend was alleen dan met lagere facturen!

5. Is mijn telefoon geschikt voor een SIM Only abonnement?
Als je een nieuw Sim Only abonnement afsluit dan dient het toestel simlockvrij te zijn. Een imlock zit vaak op Prepaid of GSM toestellen die extra gesubsidieerd zijn door een provider. Een simlock is een software matige blokkade en deze kan je meestal na één jaar gratis laten verwijderen door een code op te vragen bij de provider waarvan het toestel gekocht is.

http://smartphonetrends.nl/sim-only-abonnement-vergelijken/