Vraag het aan
Image default
Internet marketing

Hoe maak je een persoonlijke blog op Instagram


marketing books for beginners

Wat is een persoonlijke blog op Instagram en waar is het voor?

In brede zin is een persoonlijke blog een plek waar een auteur zijn gedachten en ideeën deelt. Een persoonlijke blog op Instagram is een pagina die kan worden gebruikt om uw eigen expertise te demonstreren, het vertrouwen onder abonnees te vergroten, aan een persoonlijk merk te werken en goederen of diensten te promoten. Om zulke resultaten te bereiken, moet je natuurlijk veel en dagelijks werken aan visuals, teksten en promotie.

Maar bloggen opent nieuwe mogelijkheden. Dankzij een ontwikkeld Instagram-profiel kun je:

lanceren van nieuwe diensten: cursussen, masterclasses, marathons;

extra inkomsten uit advertenties ontvangen;

verhoog de verkoop en vind nieuwe klanten voor uw bedrijf;

partners vinden en lucratieve samenwerkingsaanbiedingen ontvangen;

beïnvloed een warm publiek dat je vertrouwt.

Nadelen zijn er ook:

Bloggen vereist dagelijks werk. Als u het proces verlaat, kunt u de loyaliteit van het publiek verliezen.

Om tot rust te komen zijn investeringen nodig. Potentiële kosten kunnen nodig zijn voor een fotograaf, tekstschrijver, SMM-specialist, targeting specialist. Een deel van dit werk kunt u natuurlijk zelf doen, maar u heeft in ieder geval een advertentiebudget nodig.

U zult het resultaat niet onmiddellijk voelen. Het opbouwen van een kwalitatief hoogstaand publiek is een lang proces.

Bloggen is hard werken. U moet communiceren met abonnees, reageren op hun opmerkingen en regelmatig nuttige en interessante inhoud voorbereiden: foto’s, video’s, teksten.

Waarom zou u uw persoonlijke blog op Instagram houden?

Heel vaak worden persoonlijke blogs “getypt”. Ze proberen alles en hoe het gaat. De redenen zijn anders: een gebrek aan tijd om te gaan zitten en de algoritmen van de site goed te begrijpen, stereotypen dat het voldoende is om alleen te bloggen en de verkoop zal stijgen, een frivole houding ten opzichte van het profiel, enz. Ik heb altijd gezegd dat het moeilijk is om een ​​tastbaar resultaat te verwachten zonder planning en analyse.

Stel jezelf voordat je iets doet belangrijke vragen:

Waar heb ik een blog voor nodig? Wil je blogger worden en advertenties verkopen? Een deskundig persoonlijk merk downloaden? Diensten / goederen verkopen? Nog andere doelen?

Wat is een persoonlijke blog en waar is het voor?

Voorbeeld van een succesvol bloggerprofiel

Waarom volgen mensen mij? Als je vertrouwt op een persoonlijk merk en professionele expertise, bedenk dan, waarom zou iemand je elke dag lezen, wat ga je hem geven? Voordelen, humor, verhalen, tips?

Waarom bloggen op Instagram

Voorbeeld van een expertprofiel

Hoe zal ik anders zijn dan anderen? Niet alleen ervaring en kwaliteit! Hoe verschilt u echt van hen? Waarom zouden klanten voor u moeten kiezen?

Alleen als je de antwoorden op deze vragen duidelijk formuleert, kun je gaan bloggen dat niet alleen je tijd in beslag neemt, maar ook nuttig is. Het kan met succes inkomsten genereren of uw eigen persoonlijke merk versterken. Daarnaast brengt een gepromoot profiel altijd nieuwe kansen en aanbiedingen.

Hoe maak je een persoonlijke blog op Instagram: stap voor stap instructies …

…..en verder kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

marketing hub instagram

https://marketingbook.shop/